Kuluttajapalvelu

Tältä sivulta löydät toimintaohjeet, jos tarvitset apua tai tukea ostamasi Airam-tuotteen kanssa. Täyttäessäsi reklamaatiolomakkeen, kirjoitathan siihen osoitetietosi kokonaan, kiitos.

Mies tietokoneella pöydän ääressä

Jos ostamassasi Airam-tuotteessa on jokin vika tai valmistusvirhe, ota ensisijaisesti yhteys siihen jälleenmyyjään, jolta ostit tuotteen. Korvaus onnistuu myymälässä ostokuittia vastaan.

Voit myös olla yhteydessä suoraan meihin kuluttajasuojalain ja takuuehtojemme mukaisesti.

Kuluttajien tuotereklamaatiot

Täytä reklamaatiolomake ohjeiden mukaan:

Lomakkeen täyttäminen on helppoa ja käy nopeasti. Täyttämistä voi jatkaa tunnin ajan sen aloittamisesta. Näet jäljellä olevan ajan juoksevan sivun ylälaidassa.

  • Voit vaihtaa lomakkeen kielen oikean ylälaidan lippuvalikosta.
  • Täytä kaikki pakollisiksi merkityt kentät. Kirjoitathan postiosoite-kenttään koko osoitteesi: kadun nimen ja numeron, talon/huoneiston kirjain/numero sekä postinumeron ja paikkakunnan.
  • Lomake koskee vain kuluttajareklamaatioita. Ethän vaihda reklamaatiolomakkeen aihetta (Huomion kohde).
  • Tuotekoodin löydät tuotteen pakkauksesta. Jos sinulla ei ole enää pakkausta tallessa, tuotekoodi on merkitty tuotteen arvokilpeen. Osassa tuotteitamme, kuten termospullot tai jotkin paristokäyttöiset tuotteet, ei ole arvokilpeä. Tällöin voit kirjoittaa Tuotekoodi-kenttään: 000.

    Esimerkki Airamin arvokilvestä ja tuotenumerosta
     
  • Viallisten lukumäärällä tarkoitetaan, kuinka montaa samaa tuotekappaletta reklamaatio koskee.
  • Kuvaile Vian kuvaus -kentään omin sanoin mikä tuotteessa on vikana.
  • Lisää yhteystietosi. Täytäthän osoitetietokenttään koko osoitteesi. Tietojasi säilytetään EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukaisesti.
  • Liitä lomakkeelle kuvia tuotteesta. Tämä on erityisen tärkeää, jos sinulla ei ollut tiedossasi tuotteen tuotekoodia. Liitä mukaan kuva ostokuitista, jos se on sinulla tallessa.

Muut yhteydenottotavat

Muissa asioissa voit olla meihin yhteydessä yhteydenottolomakkeella, sähköpostitse (asiakaspalaute(at)airam.fi) tai puhelimitse.

Puheluihin vastaamme arkisin klo 9-14, p. 044 772 1812.